Bijna zover - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Marloes - WaarBenJij.nu Bijna zover - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Marloes - WaarBenJij.nu

Bijna zover

Blijf op de hoogte en volg Marloes

12 September 2012 | Nederland, Zwolle

Welkom op mijn reisdagboek!
Hier zal ik jullie de komende 7 maanden op de hoogte houden van mijn belevenissen in Afrika.

Nog een paar dagen en dan vertrek ik naar Kenia om daar eerst een paar weken te relaxen en tijd door te brengen met de kids.
Vanuit Kenia trek ik verder naar Tanzania, Malawi, Zambia, Rwanda en Uganda.
Ik heb niets vast staan, dus mijn plannen kunnen onderweg nog wijzigen.

Nog even een uitleg over mijn dagboeknaam. Als ik het goed heb betekent zurura 'zwerver' in het Swahili.
Zo heb ik mij de afgelopen maanden weleens gevoeld, nadat ik mijn eigen huis kwijt was.
Zoals de meesten van jullie wel weten zou ik eigenlijk een jaar in de VS gaan werken. Dat leek helemaal rond te zijn, huisje al opgezegd, toen ik ineens te horen kreeg dat het niet doorging.
Weg huis, weg plannen.
Maar al heel snel ontstond dit plan en eigenlijk vind ik dit ook veel leuker.
Al met al is het dus wel goed geweest dat de VS niet door is gegaan en dat ik nu echt een droom waar kan maken: zwerven door Afrika ;)

Of het ook echt een droomreis zal worden moet natuurlijk nog blijken.
Backpacken doe ik voor het eerst en al voor vertrek kom ik erachter dat ik hier niet goed in ben. Ik krijg al mijn spullen maar niet in die ene tas. Gelukkig kan ik naar Kenia nog wel wat meer meenemen, dus ik heb de zorgen rondom alles in één tas gepakt krijgen maar uitgesteld tot daar.

Volgend verslag zal vanuit Kenia komen! Nu eerst verder dozen inpakken en klaar maken voor vertrek.

Xx Marloes

  • 12 September 2012 - 10:18

    Karin:

    Ik ga je volgen! Succes!

  • 12 September 2012 - 10:18

    Marian:

    Heeee Marloes!

    Wat een verrassing, ik krijg deze melding in mijn mail. Hartstikke leuk om weer van je te horen, en natuurlijk ga ik je blog hier volgen. Spannend, het is dus nu zover! Heel veel succes en ik wens je een ontzettend goede tijd toe daar!

    Sterkte ook met het inpakken, de laatste loodjes, het afscheid in NL!
    Liefs,
    Marian

  • 12 September 2012 - 10:29

    Susanne:

    Leuk, ik ga je volgen! Heel veel genieten gewenst. x Susanne

  • 12 September 2012 - 10:41

    Inge :

    heel veel plezier meid....... leuk dat we mee kunnen kijken:-)

  • 12 September 2012 - 12:19

    Trijnie En Sjer:

    We zullen je met belangstelling blijven volgen. Dit doe je waarschijnlijk maar eens in je leven. Geniet er van.

  • 12 September 2012 - 16:28

    HILDA:

    LIEVE MARLIES

    GENIET met VOLLE teugen ,wat een REIS wat een BELEVENIS,wil je HEEL graag gaan volgen via dit dagboek.
    een stukj in gedachten REIS ik dan met je mee. FIJN OM TE DELEN.

    GOOD LUCK......HAVE FUN.....met alle UPS en DOWNS

    liefs Hilda

  • 12 September 2012 - 16:32

    Hilda:

    OEPSSSSSSS........van de spanning......[ha ha ha] Schrijf ik Marlies......tuurlijk mag het MARLOES zijn.....sorry.....lettertje verkeerd.

  • 12 September 2012 - 17:39

    Marijke:

    Hartstikke leuk om een 'dagboek' van reisverhalen bij te houden. Zo heb ik zelf veel herinneringen aan mijn 5 maanden zwerven in Centraal-Amerika vastgelegd. En ik heb toen met opzet kleding meegenomen die ik zonder moeite ook achter kon laten. Had ik bijv een hangmat gekocht, bleef er weer een stapeltje kleding achter in het guesthouse, haha, ze zullen wel gedacht hebben ;-)
    Al reizende kom je er toch pas achter welke kleding het fijnste draagt en wat je eigenlijk nodig hebt (en dat is niet veel).
    Hoop dat je heel erg gaat genieten daar en na afloop in Groesbeek/Nijmegen op stap! (jaja, echt dit keer, ik ben van de partij!)
    Marijke (je weet wel, de zus van Joos, drinkebroeder op Oerol)

  • 13 September 2012 - 00:29

    Bart:

    Heee Marloes ik ga je volgen veel plezier met je zwerftocht

  • 13 September 2012 - 20:48

    Willy En Henk:

    Hoi mooie dochter van ons, we hebben heel veel bewondering voor je beslissing om zeven maanden door Afrika te reizen, we weten dat je Afrika een warm hart toedraagt en met name de kinderen van Kebene, die ook bij ons een bijzondere plaats innemen.
    We vinden het heel bijzonder dat je deze reis gaat maken en hebben er erg veel bewondering voor.
    We wensen je een heel fijne reis toe waarin je vast veel zult mee gaan maken, we zijn erg trots op je.

    Een heel fijne en veilige reis toegewenst en doe heinig an.

    Groetjes en heel veel xxxxxxx je ouders

  • 14 September 2012 - 17:09

    Marije:

    Lieve Marloes,

    Geniet van dit mooie avontuur! Pas goed op jezelf!
    Ik zal je verhalen met veel plzier gaan lezen.

    xxx

  • 15 September 2012 - 06:48

    Ruud En Alien:

    Hoi Marloes
    Een heel fijn avontuur we zullen je volgen.

    groeten van ons

    Ruud en Alien Amadeus en Merel

  • 17 September 2012 - 22:01

    Feike, Inge & Philip:

    Gaaf! Eerst even genieten in Diani en dan verder Afrika verkennen, we zijn super jaloers! We gaan je zeker volgen en kijken uit naar je reisverslagen. Doe ze de groeten in Diani en vooral aan Andrew, die vast en zeker in de zevende hemel is nu je weer terug gaat ;-)
    Liefs uit Leiden!


  • 18 September 2012 - 12:34

    Marijke Carbaat:

    Hoi Marloes,

    Heel veel plezier in Afrika. Wat een avontuur!!!!!!!!!!!!!!!!
    Natuurlijk volgen wij jouw reisverslagen! Pas goed op jezelf meisje.

    Groetjes van Arnold en Marijke

  • 20 September 2012 - 15:25

    Renée:

    Hai Marloes,

    Leuk hoor, weer een reisverslag van jou!
    Ik ga je zeker volgen op je (ont)spannende reis.
    Heel veel genieten en plezier hebben en.....nu citeer ik uit een oeroude Amerikaanse politieserie...........
    Hey,be carefull out there.

    Groetjes,
    Frans & Renée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Op reis door Afrika

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 15637

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 15 April 2013

7 maanden reizen door Afrika

Landen bezocht: