Back home - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marloes - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Marloes - WaarBenJij.nu

Back home

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

26 September 2012 | Kenia, Ukunda

Ik ben hier alweer ruim een week, dus tijd voor een eerste blog vanuit Kenia.
Vorige week zondag was het dan zover, mijn reis van 7 maanden begon met de vlucht naar Mombasa, Kenia.
De avond ervoor nog gaan stappen in Den Bosch en daar allemaal blijven slapen bij mijn ouders.
Geslaagde avond/nacht met veel drank, maar vooral veel lol.
Brak en nog enigzins verdoofd door de drank ging het afscheid van de eersten die vertrokken wat aan me voorbij,
Tot Jorissie ging.
Ik heb de afgelopen maanden bij haar in huis gewoond en daar hadden we net helemaal onze draai in gevonden, gewend en vertrouwd geraakt met elkaars gezelschap in huis. Onze vriendschap ook alleen maar versterkt. Het gedag zeggen was dus even een verdrietig en pijnlijk moment.
Daarna ben ik door mijn ouders naar Brussel gebracht, waar ook weer wat traantjes weggepinkt moesten worden.
Die tranen maakten al snel plaats voor een grote lach toen Lianne en ik door de douane gingen.
Yes, het grote avontuur ging dan echt beginnen..
Lianne ken ik trouwens ook hier uit Kenia. Zij gaat nu voor 5 maanden lesgeven hier.

Vorige week maandag aangekomen en het voelde meteen weer als thuiskomen.
Ik heb een mooi appartement in Colliers voor een zeer schappelijk prijsje.
Ik geniet van de luxe van een eigen plekje, want de rest van de reis zal dat heel anders zijn.
Voor dezelfde prijs als wat ik hier voor een nacht betaal mag ik dan soms al blij zijn met een bed op een slaapzaal.
Het weerzien met de kids in Kebene was weer fijn. Ian is natuurlijk erg blij dat ik er weer ben en hij was erg blij met het fotoboekje dat ik voor hem had gemaakt.
Je merkt dat de kids het meteen weer normaal vinden dat ik er rondloop, alsof ik nooit ben weggeweest.

Verder geen spectaculaire dingen de afgelopen week. Heb het rustig aan gedaan, bekenden terug gezien, wat gewandeld langs het strand, paar keer naar Ukunda geweest. En vrijwel dagelijks naar Kebene natuurlijk als de kids uit school komen.
Ans en Jaap zie ik ook vrijwel dagelijks wel even. Zij verblijven hier altijd een half jaar, ook in Colliers. Onwijs lieve mensen en een soort familie voor me als ik hier ben.
Er wordt goed voor me gezorgd hier!

Na een eerste week van rust wordt het nu langzaamaan tijd om me toch wat bezig te gaan houden met het voorbereiden van de reis.
Een kaart proberen te vinden bv (moeilijker als gedacht), maar vooral ook veel gaan praten met mensen die me op weg kunnen helpen of contacten hebben in de landen die ik ga bezoeken.

Die reis stel ik nog wel een weekje uit. Ik heb besloten om hier 4 weken ipv 3 te blijven.
Het is nu nog gezellig met leuke mensen hier, straks in mart/april zal het uitgestorven zijn.
En in maart zijn de verkiezingen weer, waardoor het nog maar afwachten is of ik hier wel eind van mijn reis kan terugkeren,
Ik heb alle tijd dus geen redden om mezelf op te jagen.

Bedankt trouwens voor alle reacties op mijn eerste blog. Leuk dat jullie mij gaan volgen!
Foto’s zal ik vaker op facebook zetten, makkelijker al shier, zeker nu met internet op mijn telefoon.

Liefs Marloes

Ps. Inge en Feike, groeten terug van Andrew! Geven jullie Philip een dikke kus van me?


  • 26 September 2012 - 14:40

    Jorisse :

    Ahhh dat klinkt heerlijk allemaal! En wat een verrassing dat daar geen kaart is, haha. Ach je weet t toch wel zo'n beetje uit je hoofd nu ;).
    Geniet ervan! xxx

  • 26 September 2012 - 14:52

    Marloes:

    Haha, de namen van de landen ken ik uit mijn hoofd ja ;)
    Maar zal wel loslopen, hakuna matata!

  • 26 September 2012 - 15:08

    Marije:

    Goed om wat van je te horen! Neem de tijd en geniet ervan! Maar dat lukt vast..
    xxx

  • 26 September 2012 - 17:27

    Louise Somer:

    He Marloes,
    Geweldig om zo om het hoekje in het frisse Deventer mee te kunnen kijken en horen. Ga maar eerst lekker genieten van de rust en luxe en van het mooie weer. Gelukkig kan je door de regels niet lezen dat er enige "afgunst"is. We blijven je volgen!

  • 26 September 2012 - 19:19

    Cheryl:

    lieve marloes,..
    Leuk om ff je verslag te lezen,en heel fijn om te lezen,dat je daar weer echt op je plekje zit!en idd gewoon lekker een weekje erbij aan plakken!!abby is verslaafd aan haar king size hond,(nee abby die past niet in je bed ;-) )...
    Handig ook he dat alcatelletje van ons hihi....

    dikke kus van ons en zoals abby zegt LOFJOEEEEEEE

  • 26 September 2012 - 20:31

    Trijnie En Sjer:

    Fijn om wat van je te horen. Geniet.

  • 26 September 2012 - 21:14

    Willy En Henk:

    Lieve Marloes,
    Fijn om weer even wat van je te lezen, het is goed dat je je door inlanders laar informeren.
    Het is goed dat je het weer voelt als thuis komen en dat het goed gaat met de kids, ook wij vinden het prettig dat je er mensen hebt zitten zoals Ans en Jaap waar je goed mee op kunt schieten, dat waarderen wij ook erg (fijne mensen). Ben je al naar Almanara geweest (met Jaap).
    We wensen je een fijne tijd en geniet ervan met volle teugen.

    En zoals Abby altijd zegt LOFJOEEEEEE
    Groetjes en xxx je ouders

  • 26 September 2012 - 23:14

    Marijke Carbaat:

    Hoi Marloes,
    Leuk om te lezen hoe het je vergaat daar. Veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes, Arnold en Marijke

  • 27 September 2012 - 08:04

    Pasci:

    Hey Auntie Marloes

    Wauw, alweer ben je in Kenia. Ian heeft geluk met zo'n sponsor!
    Hoop dat je van alles kan genieten en spijtig dat ik er niet ben maar hopelijk komt er een volgende keer aan...

    Doe je iedereen de groetjes en een dikke knuffel
    alvast bedankt vanuit koude België

    Pasci

  • 27 September 2012 - 09:14

    Marian:

    Hoi Marloes!
    Leuk om je weer te lezen, al een week daar en het avontuur is begonnen. Ik blijf je volgen hoor, maar wel vanaf hier, waar nu trouwens ook een voorzichtig zonnetje schijnt - dat zal bij jou wel anders zijn.
    Heel veel plezier en liefs vanuit een ver Budel-Dorplein,
    Marian

  • 27 September 2012 - 17:43

    Martine Stam:

    Hey Marloes!!

    Geniet van je reis! Leuk om je verhaaltjes te lezen!
    Groetjes Martine

  • 01 Oktober 2012 - 11:42

    Evelyne:

    Hoi Marloes,

    Goed dat je wat tijd neemt voordat je het avontuur aangaat.Maar blijf niet te lang zitten daar anders wordt het steeds moeilijker voor je. Ik weet hoe gezellig het daar is. Maar wel leuk dat je nogeven tijd hebt voor Kebene. Ik hoorde dat het heerlijk weer in Diani is. Ga maar lekker eten bijr Almanara en lekker vis eten bij de Blue Marlin.
    Volgende week vlieg ik voor een weekje naar Florida om mee het huis in te richten en kom dan terug om de laatste zaken af te ronden.Mijn greencard is goedgekeurd dus zal het nu snel definitief zijn.
    Het wordt tijd dat ik weer naar een warm land ga het wordt me te koud hier,maar helaas niet naar Diani.
    Ik wens je weer veel sterkte met de voorbereiding en blijf je volgen.
    Mocht je nog wat informatie nodig hebben over Malawi laat het me weten.

    Liefs Evelyne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Op reis door Afrika

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 15635

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 15 April 2013

7 maanden reizen door Afrika

Landen bezocht: